RSS

Cyber Security Awareness

Hari ini merupakan hari terakhir kelas untuk pelajar pada semester ini. Rasa lega yang amat sangat. Selepas ini beberapa perkara yang asyik tertangguh dapat diberi perhatian terutamanya untuk penyelidikan dan penulisan. Saya berdoa supaya di permudahkan untuk menyiapkan semuanya.
Minggu hadapan, ada satu lagi program yang saya uruskan. Program yang "simple" tetapi bermanfaat pada kiraan saya. Ia adalah satu sesi ceramah berkaitan dengan keselamatan ketika melayari alam siber. Siri ceramah ini dibuat khusus untuk semua staf di sini. Kalau diikutkan agak lewat saya memulakannya. Kertas kerja diluluskan pada 31 Mac 2009 dan program akan berjalan pada 16 April 2009. Saya memulakan mesyuarat AJK iaitu pada 9 April 2009.
Pada hujung minggu yang lalu, hati terasa berbelah bahagi sama ada ingin meneruskan atau pun menangguhkan. Saya pernah mengadu pada seorang rakan sekerja berkaitan dengan hal ini. Mana tidaknya, mesyuarat yang selewat itu, pada saya agak mencemaskan, di tambah lagi dengan untuk mengumpul jumlah peserta yang disasarkan seramai 100 orang itu bukan satu perkara yang mudah untuk dilakukan di sini. Seorang staf di sini bertanya kepada saya, "boleh ke awak cari 100 orang ni..?". Saya kata padanya "InsyaAllah..".
Sebelum ke mesyuarat, saya emelkan untuk mewar-warkan kepada semua staf. Alhamdulillah, respon yang saya dapat amat menggalakkan. Sebelum masuk mesyuarat, beberapa jam selepas diemel, sebanyak 28 penyertaan dikumpul. Dan sehingga hari ini, iaitu hari kedua selepas makluman tersebut, sudah mencecah 70 orang peserta. Alhamdulillah, saya amat bersyukur dengan semua ini. Saya yakin dan berdoa semoga program ini akan mencecah 100 orang penyertaan seperti angka yang disasarkan atau pun lebih.

Setakat ini semua yang dirancang berjalan seperti yang diharapkan. Saya sentiasa berdoa di dalam hati agar semuanya akan berjalan dengan sebaiknya. Amin.

0 comments: