RSS

Semangat baru








Hari ini merupakan hari yang agak best bagi Hazeeq iaitu hari pertama memakai baju sekolah..walau pun sekolah tadika saja.Pagi ini pun senang nak kejutkan dia dengan mengumpankan baju sekolah yang baru.senang je dia bangun pagi ni tak macam selalu, punya la payah nak bangun.tiap-tiap hari stress sebab kejut kan dia then mengamuk.meragam sebab kacau tidur...dengan menayangkan baju baru yang dah siap ber'iron' depan mata, terus je bangun dan mandi...sampai menggigil la kan...

saya dan suami tersengih tengok dia seronok dengan baju tadikanya tu...puji la lebih sikit..bagi dia kembang dan rasa seronok nak ke sekolah

tapi yang tak best nya..bila sampai sekolah, tengok dia seorang je yang pakai seragam tadika,kawan-kawan lain semua pakai track suit.pelik juga, takkan kalau ada sukan ke apa ke, cikgunya tak bagitahu...last-last, saya tanya la cikgu tadika tu, rupanya pakai seragam hanya 3 hari je dalam seminggu..selebihnya, pakai track suit je pun tak apa..tapi saya tak kisah, biar dia ada semangat nak pergi sekolah..banyak kali saya pesan pasal kasut sekolahnya...takut dia lupa yang mana satu kasutnya..dah semua putih kan...biasa la..hazeeq baru 3 tahun 4 bulan, apa sangat yang dia tahu...saya harap hazeeq tak jemu dengan sekolah dan sentiasa ada semangat untuk belajar....macam mamanya....(ye ke...???hehehh...)

2 comments:

sidah said...

bagusla hazeeq..rajin nk g sekolah..semgt tu...bagu2...

Anonymous said...

wahhh cute hazeeq pakai uniform