RSS

Tanggungjawab

Selama beberapa ketika memegang beberapa tanggungjawab, banyak pelajaran yang saya dapati. Kalau diikutkan kerja yang banyak, memang memenatkan. kadangkala saya memujuk hati sendiri, cuba berfikiran positif. Walau macam mana tidak suka kepada sesuatu, saya cuba memujuk hati dengan berkata-kata positif pada diri sendiri. Dan kadang-kadang saya diajar untuk memekakkan telinga. pedulikan dengan apa yang orang lain kata. saya sedar, kadang-kadang saya sendiri berada dalam dilema. Kalau ditolak, itu tanggungjawab yang diamanahkan. Nak atau tidak hati cuba merelakan dan ia menjadi sangat positif bagi saya apabila saya berjaya menyudahkan atau menyiapkan sesuatu kerja yang diamanahkan.

Dan saya hampir pasti, selepas ini banyak lagi perkara yang akan saya hadapi. satu perkara yang saya pelajari ialah, amat susah untuk mendapat sokongan sekiranya kita hanya mementingkan diri, tidak bertolak ansur dan menggunakan kuasa yang ada untuk mengenepikan hak tanpa mengira perasaan orang yang lain.

0 comments: