RSS

Alasan 2

Lanjutan daripada entri yang lalu. Hari ini merupakan peperiksaan bagi subjek ini. Sebaik sahaja selesai peperiksaan tersebut, saya menerima sms daripada pelajar yang pernah sms saya pada beberapa minggu yang lepas dan menyatakan tiada tiket untuk kembali ke kampus apabila saya memberi tarikh untuk mereka membentang projek untuk kali kedua. Mesejnya:

"Salam puan, saya Mohd R***** bin Abd R**** , no matrik 2006********** dari kelas X mengharapkan budi baik puan dapat meluluskan saya dalam subjek ini. Memandangkan coursework agak rendah kerana tak dapat menghadiri "represent" atas sebab yang tidak dapat dielakkan iaitu tiada tiket untuk balik ke kampus pada hari pembentangan semula. Harap puan dapat meluluskan saya. Mintak maaf dengan ketidaksenangan ini. Jasa puan amat dihargai. terima kasih puan."

Saya cuma tersenyum sinis kerana menyampah dengan sikap pelajar ini. Kalau pun markahnya ditambah sebagaimana yang lain, belum tentu dia akan mendapat markah yang baik kerana masalah sikapnya sendiri.

0 comments: