RSS

Marking In Progress...

Hampir sebulan tidak mengemaskini blog. Hari ini terlintas untuk mengisi apa yang patut. Sekarang di sini adalah musim peperiksaan. Saya baru selesai menyudahkan kerja-kerja berkenaan dengan penandaan kertas peperiksaan dan juga memasukkan markah. Melihat kepada prestasi pelajar, ada yang boleh dibanggakan dan ada yang mengecewakan. Yang bangganya, mereka yang saya pernah tuliskan di blog ini menunjukkan prestasi yang baik (nota: saya tidak menyatakan di sini gred yang mereka dapat). Kenapa? Mungkin kerana mereka telah meminta maaf kepada saya. Mungkin juga mereka berusaha dengan lebih tekun untuk subjek tersebut. Atau pun memang sudah termaktub rezeki mereka. Saya tidak berdendam. Mereka meminta maaf, saya maafkan dan saya halalkan ilmu yang saya curahkan. Cuma ada segelintir pelajar yang memang tidak pernah belajar dari kesilapan lalu. Tinggal lah mereka dengan angan-angan mereka. Hanya mengharapkan kelulusan tanpa mahu berusaha. Saya yakin, ke mana pun mereka pergi, sekiranya sikap tidak diubah, mereka tidak akan ke mana.

0 comments: